A fenntartható anyagok piacvezető gyártója három olyan bevonatmentes fehér címkét dobott piacra, amelyek mindegyike száz százalékban újrahasznosított rostokból készül – tudatta a Large Format Review. A termékeket főleg prémium árukhoz: borokhoz, sörökhöz, szeszesitalokhoz, üdítőkhöz, ételcsomagolásokhoz és kozmetikumokhoz szánják. A címkéket az ipari szabályozások, vállalati felelősségvállalás és vásárlói igény hármas hatása miatt fejlesztették ki, arra is figyelve, hogy a lehető legtöbb sorozatban készülő nyomdai termékhez alkalmazkodjanak.
A cég egy egész sor különböző vastagságú és struktúrájú újrahasznosítható anyagot szerzett be a gyártáshoz, így garantálta a megrendelőinek, hogy tökéletesen illeszkedő és fenntartható címkemegoldásokat kapnak kézhez. A környezetbarát portfólió három faanyagmentes, hasonló kinézetű és tapintású anyaggal bővült. A teljesítményük ráadásul megegyezik a hagyományos módszerekkel készülő termékekével: például legalább annyira erősek és ellenállóak – akár a nedvességgel szemben is.
- Az rNaturel Touch Craft a vastagságával és pamutszerű textúrájával kelt tradicionális hatást.
- Az rNoble Blanc elegáns megjelenést kölcsönző, filctapintású és matt felületű címkealapanyag.
- Az rSable Blanc ugyancsak matt, de teljesen sima, és társaihoz hasonlóan ideális sorozatgyártáshoz.
Az új trió, illetve az Avery Dennison további fenntartható anyagainak együttes használata tovább javítja minden, ezekkel címkézett termék környezetbarát tulajdonságait. A szintén száz százalékban újrahasznosított anyagokból készülő, félfényű rMC például palackok és dobozok hátlapjaként emelheti az adott áru nimbuszát, míg a 70 százalékban újrahasznosított rPLUS alsó bevonatként használható – összetett konstrukciókhoz, és képes hozni akár egy jegesvödör ellenálló képességét is.
A cég nemcsak előállítóként jeleskedik fenntartható megoldásokkal, hiszen 30 százalékban újrahasznosított rPET betétjei számára saját visszagyűjtő programot is indított, AD Circular néven.
Gábor János, Sign&Display