Több mint 13.000 kiskereskedelmi szakértő látogatott el idén február végén Düsseldorfba, a világ vezető kiskereskedelem technológiai kiállítására. A vásár legfontosabb trendjei az Omnichannel, az önkiszolgáló kasszamegoldások, a mesterséges intelligencia (AI) és az IoT, azaz a dolgok internete voltak.
Idén február 19-21 között rendezték meg a kiskereskedelmi technológiai megoldások vezető szakmai kiállításának számító EuroCIS-t a düsseldorfi vásárközpontban. Kiállítók, látogatók és a vásár szervezői egyöntetűen sikeresnek ítélték meg a szakmai kiállítást, melynek három napja során 39 országból érkező 482 kiállító mutatta be IT megoldásait a kiskereskedelem minden szektora számára. Több mint 13.000 érdeklődő utazott el Düsseldorfba, hogy megtekintsék a kifejezetten a kiskereskedők és partnereik számára testre szabottan készült megoldásokat, amely 10%-os növekedést mutat az előző kiállításhoz képest.
„Mint az iparágak legtöbb szektora, így a kiskereskedelem is egyre inkább adatok által vezérelt. Az EuroCIS 2019es kiállítás beigazolta, hogy immár a technológia vált a kiskereskedelmi szektor húzó ágazatává, amely segíti a kereskedők törekvését, hogy minél jobban kiszolgálják vevőiket.” – mondta Hans Werner Reinhard, a Düsseldorfi vásárközpont igazgatója, majd hozzátette: „Az EuroCIS egy látványos sikertörténetté vált az elmúlt évek során, és minden jel arra utal, hogy e jól felépített sikert folytatni tudjuk.”
Az EHI kiskereskedelmi kutató intézet legújabb kutatása szerint a szektor szereplőinek számítástechnikai eszközökre fordítható büdzséje folyamatosan növekszik. Az iparág cégei olyan projektekre összpontosítanak, amelyek révén IT rendszereik jövőbiztossá tehetők, bár az eladáshelyi polcszerviz információs szolgáltatásaik és omnichannel megoldásaik szintén kiemelt fontosságúak e vállalatok teendőinek listáján.
„Az EuroCIS a legfontosabb találkozóhely a hazai és nemzetközi kiskereskedelmi vállalatok döntéshozói számára. Nagyon fontos kapcsolatteremtési, innovációs és trend platform” – mondta Ulrich Spaan, az EHI kiskereskedelmi kutató intézet igazgatótanácsának tagja, majd kijelentését így részletezte: „Az idei EuroCIS egyik kiemelt trendje volt a mesterséges intelligencia. Emellett az önkiszolgáló kassza megoldások, a fizetési megoldások és a dolgok internete játszottak kiemelt szerepet a vásáron. A chatbotok például mesterséges intelligenciát használnak arra, hogy a vásárlókkal kommunikáljanak, míg a dolgok internete értékes eszköznek számít a kereskedő cégek számára fontos adatok elemzésében.”
A kiállítás szakmai konferenciái – az EuroCIS Forum és az Omnichannel Forum egyaránt nagy érdeklődésre tartottak számot, ami nem csoda, hiszen rengeteg praktikus gyakorlatot és innovációs előadást láthattak a látogatók. Az idén második alkalommal megrendezett start-up találkozó szintén nagy sikert aratott az ott bemutatott rengeteg kreatív ötlettel. Az itt kialakított színpadon új cégek mutatkozhattak be a szakmai közösség képviselői számára és nyíltan beszélgethettek az általuk kínált megoldásokról.
A kiállítók így nyilatkoztak az idei EuroCIS-ről:
„A látogatói reakciók nagyon pozitívak voltak. A digital signage szegmensen belül a tartalom automatizálása iránt mutatkozott a legnagyobb érdeklődés. Az Instagram-ra integrálható, és az interfészen keresztül az információs rendszerre tölthető tartalom szintén nagyon érdekes volt látogatóink számára. A zuhany hangját imitáló, és szabályozható fényerejű világítással rendelkező interaktív tükör termékünk óriási sikert aratott. A MERP elnevezésű kereskedelem menedzsment rendszerünk számos új megrendelőt vonzott.”
Christian Brand, a Bütema AG marketingvezetője
„A ’Storevolution’ mozaikszóból alkotott, az üzletek megoldásait forradalmasítani hivatott stratégiánk nagyon sikeresnek bizonyult látogatóink körében. A személyre szabott, digitálisan támogatott vásárlói szolgáltatások, és mobil applikációk hoszszútávon meghatározóan javítják a vásárlói élményt, a folyamatos modernizáció és automatizáció pedig láthatóan kiemelt figyelmet élveznek megrendelőink körében.”
Dr. Bernd Büker, a Diebold Nixdorf németországi, ausztriai, és svájci vállalatainak alelnöke
„Számunkra az EuroCIS teljes mértékben a mesterséges intelligenciáról, a dolgok internetéről és a smart store-okról szólt. A standunk látogatói száma és nemzetközi összetétele kimagasló volt. A smart store megoldásaink iránt mutatkozott a legnagyobb érdeklődés. Az EHI kereskedelmi kutatóintézettel közösen kiadott, ’Smart store üzletek, Mesterséges Intelligencia és a Dolgok internete’ című kiadványunk szintén segítette új partnerek megszólítását és a már meglévő partnereinkkel való szorosabb kapcsolat kialakítását. Már alig várjuk a 2020-as EuroShop kiállítást!”
Xenia Giese, a kereskedelmi megoldások szakértője Microsoft részéről
„Az EuroCIS ideális platform volt számunkra, hogy bemutassuk új cégcsoportunkat a ROQQIO Commerce Solutions-t. Rengeteg beszélgetésünk és demo előadásunk zajlott egyidőben a standunkon, és hálásak vagyunk az összes kollégánknak, akik cégeinket – név szerint az eFulfilmentet, a Futura Retail Solutions-t és a Höltl Retail Solutions-t – ilyen lelkesen képviselték. Első alkalommal tudtuk itt bemutatni az eCommerce world termékünkhöz kapcsolódó új megoldásainkat.”
Vanjo Wandscher, a ROQQIO Commerce Solutions GmbH ügyvezető igazgatója
„Az EuroCIS ismét remek platformnak bizonyult a Detego számára, hogy bemutassuk legújabb digitális megoldásainkat a divatüzletek számára. Óriási érdeklődést tapasztaltunk smart próbafülkénk iránt, amely kifejezetten a vásárlók bevonását célzó élményt kínál. A szoftvermegoldásunkat hajtó mesterséges intelligencia komoly beszédtéma volt látogatóink számára, hiszen mindenki kereste annak lehető legjobb alkalmazási formáját.”
Luke Sinclair, a Detego GmbH senior marketing managere
„Remek befektetésként értékeljük az EuroCIS kiállításon való megjelenésünket, mivel óriási érdeklődést tapasztaltunk az üzletek adatvezérelt információs támogató rendszereink iránt. A látogatóinknak nagyon tetszett az Ultinous mesterséges intelligencián alapuló video analitikai megoldása, amely Google analytics adatokkal látja el őket üzletükről – mindezt a GDPR szabályozásnak megfelelő formában.”
Jóri Csaba, a magyar Ultinous marketingvezetője
A következő EuroCIS vásárt az EuroShop kiállítás részeként rendezik meg 2020. február 16-20. között Düsseldorfban. A vásárról további információ található annak hivatalos weboldalán a www.euroshop.de címen, illetve a düsseldorfi vásárok hivatalos magyarországi képviseletét ellátó BD Expo Kft-nél a www.bdexpo.hu címen.