Ebben a hónapban startol el a reklámipar legnagyobb eseménye, a European Sign Expo 2023, amelyet idén Münchenben rendeznek meg. A május 23. és 26. között megrendezendő kiállításnak az „Új perspektívák” szlogent adták, amely rávilágít a rendezvény valódi céljára, azaz a reklámiparban meghatározó forradalmi trendeket képviseli. Milyen kihívásokkal néznek szembe a szegmensben dolgozó szakemberek? Melyek a meghatározó irányzatok? Merre érdemes fejleszteni a vállalkozásoknak? Ezen kérdéseket járta körbe interjújában Michael Ryan, a FESPA vezetője Paul Lovelock-kal, a Leatherhead igazgatójával és James Mavival, az Astley marketingigazgatójával.
Szerintetek melyek jelenleg a legmeghatározóbb trendek a reklámiparban?
Paul Lovelock: Az újrahasznosítható és újra felhasználható hordozók elterjedése. Ügyfeleinknél megjelent az az igény, hogy környezetbarát anyagokkal dolgozzunk. Sokat fordítottunk a K+F részlegünkre, hogy folyamatosan fejlődjünk és lépést tartsunk az új trendekkel. A digitális reklám alkalmazása egy másik növekedési lehetőség. A járvány előtt a piaci szereplők kínálata egy adott termékcsoportra specializálódott. A kínálat diverzifikációjában óriási lehetőség van szerintem.
James Mavi: A fenntarthatóság kérdése valóban nagyon fontos az iparágunkban. Úgy gondolom, hogy lehetőség van a növekedésre ezen a téren azáltal, hogy fenntartható alternatívákat kínálunk az ügyfeleinknek. Igyekszünk példát mutatni az innováción keresztül, hiszen egyre több termék kerül piacra versenyképes áron. Én is nagy elmozdulást vettem észre a digitális megjelenítés felé, de ahelyett, hogy átvenné a helyét a hagyományos termékeknek, az ügyfelek inkább azok kiegészítésére alkalmazzák a digitális alternatívákat.
Az új technológiák integrációja határozottan egy növekedési terület. Legyen szó akár QR-kódok által kiváltott VR-élményekről vagy digitális hardverek használatáról az üzenetek megjelenítéséhez.
Milyen kihívásokkal szembesülnek jelenleg az iparág szereplői?
Paul Lovelock: Az ügyfeleink környezetbarát megoldásokat keresnek anélkül, hogy ez több pénzükbe kerülne. Ehhez olyan eljárásokat és munkamódszereket kell találnunk, amelyek kielégítik a megváltozott keresleti igényeket.
James Mavi: Az ügyfelek sem képeznek kivételt a megélhetési válság alól, mivel kevesebbet költenek. Ezért minden eddiginél fontosabbá vált, hogy élményszerű környezetet teremtsünk a termékek eladásához és a látogatottság növeléséhez.
Milyen technológiai újdonságokra számítotok a European Sign Expo 2023 kiállításon?
Paul Lovelock: Izgatottan várom az eseményt. Éppen egy beruházásra készülök a direct-to-board és a képzőművészeti nyomtatás területén, és itt mindig sok új és izgalmas gépet mutatnak be.
James Mavi: Sok 3D nyomtatott installációt, valamint AR és VR megoldásokat várok. Remélem, hogy a digitális holografikus és interaktív padlós reklámokat is felfedezhetjük az expón.
Mi a ti „új perspektívátok” a reklámiparban?
Paul Lovelock: A reklámipar jelenleg nagyon egészséges, ezért az együttműködés a cégek között mindenkinek előnyös lehet. Úgy gondolom, hogy ez a szinergia a vállalatok között segít mindannyiunknak rugalmasabbnak és alkalmazkodóképesebbnek lenni.
James Mavi: A reklámiparnak sokat kellett fejlődnie, hogy reagáljon a világjárványra, de ez mindig is olyan ágazat volt, amely gyorsan válaszolt a fogyasztói trendekre. Alapvető stratégiáink egyike, hogy segítsük ügyfeleinket abban, hogy a legújabb innovációkkal támogassák márkájukat.
Némethi Botond, Sign&Display magazin